• Zwrot podręczników szkolnych

• Harmonogram

W związku ze zbliżającym się zakończeniem roku szkolnego, przedstawiam harmonogram zwrotu podręczników szkolnych. Proszę o pozdejmowanie z książek okładek oraz powyciąganie z nich zakładek i karteczek.

Uczniowie będą oddawać podręczniki pod opieką nauczyciela w trakcie zajęć dydaktycznych.

12.06 (środa)

kl. 3 –   godz. 10.10

Beata Adamiec

• Muzyczne Przerwy

• Samorząd Uczniowski zaprasza wszystkich uczniów do współorganizacji Muzycznych Przerw. W najbliższy poniedziałek posłuchamy piosenek zaproponowanych przez klasę IV oraz VII; we wtorek usłyszymy propozycje kl. Va i Vb; w środę- kl. VIa i VIb, a w czwartek swoje ulubione utwory zaprezentują uczniowie kl. VIII.

Tytuły utworów prosimy przekazywać członkom SU- Oliwii, Piotrowi lub Tymonowi.

• Mobilna wystawa na Święto Województwa Kujawsko-Pomorskiego!

• ,, Z okazji Święta Województwa Kujawsko-Pomorskiego prace artystów z Galerii Rusz wyruszyły w trasę po naszym regionie. Głównym tematem wydarzenia będzie hasło: „Odwaga bycia sobą i odwaga bycia z innymi”. Artyści Joanna Górska i Rafał Góralski zainspirowani życiem i dokonaniami naszych kujawsko-pomorskich odważnych kobiet – jak legendarna Nawojka, Anna Wazówna, Wanda Błeńska, Helena Grossówna, Kazimiera Żuławska i wiele innych stworzyli prace skłaniające do refleksji. Za ich pośrednictwem chcą zaprosić mieszkańców regionu do poznania i zainspirowania się tymi niezwykłymi postaciami. Ich celem jest również zachęcenie do kreatywnego myślenia i nieustraszonej realizacji marzeń. Aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców wystawa ma niecodzienną, objazdową formułę – samochody z bilbordami przemieszczają się po ulicach Włocławka, Grudziądza, Świecia, Unisławia, Ostromecka, Solec Kujawskiego, Bydgoszczy, Torunia i Inowrocławia. Dzięki temu sztuka niemal dosłownie „wychodzi” na ulice.

W tym roku zaproszono naszą szkołe do udziału w/w wydarzeniu oraz do wzięcia udziału w warsztatach, z których skorzystali uczniowie klas VI, VII i VIII. W ten sposób uczniowie włączyli się w kreatywne działania, propagujące pozytywne wartości: ciekawość świata, otwartość kreatywność  jednocześnie tworząc swój bilbord.

Jest nam niezmiernie miło, iż mogliśmy skorzystać z tej formy kontaktu ze sztuką i wspólnie czegoś dokonać, jednocześnie pokazując ,, że wszyscy jesteśmy indywidualnymi jednostkami, a równocześnie jesteśmy czymś więcej, jesteśmy częścią większej całości!"' , w myśl słów współautorki wystawy Pani Joanny Górskiej.

• Wycieczki integracyjne klas VI

• Tradycyjnie, jak co roku, klasy VI wspólnie wybrały się na dwie wycieczki. Pierwszą był wyjazd do kina na film pt. "Siła naszych marzeń" w ramach projektu Kino na temat. Wspaniały film o rodzinie wychowującej dwoje dzieci w malowniczo położonej stadninie. Pewnego dnia jedno z dzieci ulega wypadkowi, staje się niepełnosprawne i pogrąża się w rozpaczy. Jednak siła rodziny i wsparcie przyjaciół powodują, że pomimo niepełnosprawności, główna bohaterka dokonuje niemożliwego i spełnia swoje największe marzenie. Jeżeli ktoś jest ciekawy, jakie marzenie spełniła Zoe warto wybrać się do kina. Polecamy!

Drugą wycieczką była wycieczka rowerowa po malowniczych obszarach naszej gminy. Naszym wspaniałym przewodnikiem po rezerwatach przyrody był pan Hubert Grabara, za co z całego serca dziękujemy. Dzięki Panu Leśniczemu odwiedziliśmy miejsca, do których sami pewnie byśmy nie trafili. Widzieliśmy torfowiska i poznaliśmy charakterystyczną roślinność tego terenu, usłyszeliśmy także wiele cennych informacji na temat spędzania czasu wolnego w lesie. Podczas wycieczki zostaliśmy ugoszczeni pyszną lemoniadą w domu Franka, a  na terenie Szkółki Leśnej w Janowie, upiekliśmy na ognisku pyszne kiłbaski.

Zapraszamy na fotorelację z wycieczek. Zdjęcia najlepiej oddadzą nasze wrażenia.

• Majowe pielgrzymowanie do Matki

• W sobotę 25 maja br., w przeddzień Dnia Matki, Społeczność szkolna przy współpracy z parafią p.w. świętych Mikołaja, Stanisława i Jana Chrzciciela w Ostromecku oraz zaprzyjaźnioną parafią p.w. św. Józefa w Bydgoszczy wyruszyła z młodymi, także tymi duchem😊 na spotkanie przy jasnogórskim tronie Królowej Polski.

Po przyjeździe na miejsce złożyliśmy przed tronem Matki intencje własne, także te napisane przez naszych szkolnych kolegów i koleżanki. Podczas pobytu na Jasnej Górze uczestniczyliśmy m.in. w lekcji historii z przewodnikiem; następnie słuchaliśmy świadectw i muzyki chrześcijańskiej. Punktem kulminacyjnym była Eucharystia koncelebrowana pod przewodnictwem ks. bp. W. Szlachetki z Gdańska.  Dodatkową atrakcją była wizyta na stadionie RKS Raków Częstochowa.

Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie w organizację wyjazdu, pomoc i współpracę nauczycieli – opiekunów, uczestniczących rodziców wraz z uczniami.

• Wycieczka do Malborka

• Uczniowie klas 4-5 wraz z opiekunami spędzili dzisiejszy dzień w Malborku. Poranek przywitaliśmy spacerem promenadą wzdłuż rzeki Nogat, by udać się na rejs statkiem. Następnie zwiedzaliśmy Zamek Krzyżacki - jedną z najwspanialszych średniowiecznych fortec w Europie, która od 1997 r. widnieje na liście zabytków UNESCO. Nie zabrakło czasu na zakup pamiątek, zabawy na świeżym powietrzu oraz zjedzenie ciepłego posiłku. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z tej ciekawej wycieczki.

• Mistrzostwa Polski w Grach Matematycznych i Logicznych

• W ubiegły weekend uczeń naszej szkoły, Piotr Kowalski (kl. VI b), brał udział w XX Mistrzostwach Polski w Grach Matematycznych i Logicznych we Wrocławiu. Po sukcesie w półfinale awansował do finału konkursu.

Piotrze, gratulujemy!

Wychowawca klasy

• Szkolny Klub Wolontariatu

• Nie obawiajcie się wysokich temperatur, codziennie świeża woda czeka na Was v/v sali nr 11.

Pamiętajcie by zabrać ze sobą butelkę i śmiało napełniajcie je wodą.

Plakat z zaletami wody przygotowała Helena Łempicka.

• INFORMACJA!!!

• Do 29.05.2024 roku przyjmowane są wnioski do przedszkola na okres wakacji.

Od 05.06.2024- 20.06.2024 należy złożyć podpisane umowy o przedszkole na okres wakacji oraz na rok szkolny 2024/2025. Umowy można składać w przedszkolu jak i w sekretariacie szkoły.

Obie umowy do pobrania w zakładce dokumenty do pobrania.

• Klasa ósma w Gdańsku

• W dniach 20 – 22 maja uczniowie z klasy ósmej wraz z opiekunami uczestniczyli w wycieczce do Gdańska.

Pierwszym punktem naszej wycieczki był spacer po historycznym centrum Gdańska. Spacerowaliśmy, podziwialiśmy zabytki, widzieliśmy Żuraw, Bramę Zieloną, Bramę Złotą, urokliwe, odrestaurowane kamieniczki, gotycki Ratusz Głównego Miasta, bazylikę Mariacką. Bardzo urokliwym i ciekawym miejscem Gdańska jest Długi Targ, który wraz z ul. Długą w XIII wieku pełnił rolę traktu kupieckiego. To właśnie tutaj podziwialiśmy symbol Gdańska –  Fontannę Neptuna oraz Dwór Artusa.

Następnie statkiem popłynęliśmy na Westerplatte.  Po drodze ósmoklaiści dowiedzieli się różnych ciekawych informacji na temat drugiej wojny światowej, zobaczyli ruiny koszar. Słuchali i czytali na tablicach o przebiegu walk żołnierzy polskich broniących nasz kraj. Następnie poszliśmy podziwiać falochrony oraz widok na krajobraz morski  i pływające statki.

Drugiego dnia wypożyczyliśmy rowery, objechaliśmy stocznię, następnie dojechaliśmy do Brzeźna, Sopotu, a ostatecznym celem była Gdynia. W sumie rowerami przejechaliśmy 40 kilometrów, a na koniec SKM - ką wróciliśmy do Gdańska.

W ostatnim dniu udaliśmy się do Stoczni Gdańskiej i Europejskiego Centrum Solidarności. Przed historyczną Bramą nr 2 mieliśmy spotkanie ze świadkiem historii, stoczniowcem, który pamiętał wydarzenia z grudnia 1970 i sierpnia 1980 r.

Zmęczeni, ale uśmiechnięci i z bagażem nowych doświadczeń wróciliśmy do Bydgoszczy.

• Udział i sukces naszych uczennic w ogólnopolskim konkursie

• W piątek, 24 maja, uczennice naszej szkoły, Helena Michalczyk (kl.6b) i Julia Zakórzewska (kl.6b), brały udział w XII Ogólnopolskim Konkursie Gramatyczno- Ortograficznym w Czerniejewie, w województwie wielkopolskim.

Udział uczennic w finale tego konkursu poprzedzony był wewnątrzszkolnymi eliminacjami.

Miło nam poinformować, że Helena Michalczyk zajęła I miejsce w kategorii klas 4-6. Brawo, Heleno!

Helenie i Julce bardzo gratulujemy! Doceniamy wkład włożony w przygotowania do konkursu oraz sam udział w ogólnopolskich zmaganiach z gramatyką i ortografią!

Rodzicom gratulujemy sukcesu dzieci oraz dziękujemy za zaangażowanie w zorganizowanie wyjazdu!

Hanna German

• Dzień Szalonej Fryzury i Nakrycia Głowy

• Kolorowe nakrycia głowy i niecodzienne fryzury były tematem kolejnego przedsięwzięcia Samorządu Uczniowskiego. Bardzo dziękujemy wszystkim uczniom, którzy przyłączyli się do wspólnej zabawy!

Samorząd Uczniowski

• Dzień Dziecka

• W najbliższą środę, tj. 29.05.2024, planowany jest Festyn Kolorów.

Wydarzenie to zorganizowane zostało w ramach corocznych obchodów Dnia Dziecka w Zespole Szkół im. Mariana Rejewskiego w Ostromecku. Zapraszamy wszystkich uczniów, rodziców oraz społeczność lokalną do udziału w wydarzeniu.

Haromogram wydarzeń

10:00 - 12:00 - atrakcje dla przedszkola i zerówki

10:30 - 12:30 - atrakcje dla klas 1-8 SP

W tym dniu jedyny autobus szkolny, który odwiezie dzieci do domu przewidziany jest na godzinę 13:30.

• Strzykawka, opatrunek, kaniula i rozmowa z pacjentem.

• Uczniowie klasy Ia oraz drugiej wzięli udział w warsztatach edukacyjnych organizowanych przez pracowników naukowych Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Podczas zajęć dowiedzieliśmy się czym zajmuje się pielęgniarka, na czym polega jej praca oraz gdzie można ją spotkać. Poznaliśmy przedmioty niezbędne do wykonywania tego zawodu. Dzieci mogły posłuchać m. in.: bicia serca, zmierzyć ciśnienie krwi, zabandażować nogę lub rękę kolegi. To było bardzo ciekawe i pouczające spotkanie.

Pamiętajmy wszyscy, aby szanować własne zdrowie.

uczniowie i wychowawczynie

• EGZAMIN NA KARTĘ ROWEROWĄ

• Egzamin teoretyczny na kartę rowerową odbędzie się 27 maja, natomiast egzamin praktyczny - 4 czerwca. Informacja ta jest skierowana przede wszystkim do dzieci z klasy 4. Jeśli uczniowie z klas 5-6, którzy nie posiadają karty rowerowej, chcieliby podejść do egzaminu, prosimy o zgłoszenie tego faktu nauczycielowi techniki. Przed uzyskaniem karty rowerowej należy dostarczyć jedno zdjęcie legitymacyjne oraz podpisany przez rodzica arkusz zaliczeń.

Agnieszka Gapińska

• Zespół Szkół im. Mariana Rejewskiego w Ostromecku
      • (52) 3817625, 533 013 731 (ul. Szkolna 1) - dyrektor, sekretariat kl. IV-VIII SP
        (52) 3817695 (ul. Bydgoska 7) - oddziały przedszkolne, klasy I-III;
      • ul. Szkolna 1, OSTROMECKO,
        86-070 Dąbrowa Chełmińska
        e-mail: s.ostromecko@poczta.szkolna.net
        NIP: 5542723217

Poland
      • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Zespołu Szkół im. Mariana Rejewskiego w Ostromecku